середа, 3 листопада 2021 р.

6 клас .Урок № 9. Хорова музика

 


Співати хором - це справжній витвір мистецтва!

Ми дізнаємося,коли ж розпочалася ,історія виконання хором!

У Стародавній Греції музика звучала в театральних виставах, а декламація змінювалася співом хору. Голоси співаків розрізняли за висотою звучання - регістрами. netoide — високі, mesoide — середні, iroide - низькі.

 За часів Раннього Середньовіччя в кожній церкві були хори півчих. Відомо, що до епохи Відродження професійне хорове виконавствобуло пов'язане тільки з церквою.


У ранній хоровій церковній музиці був поширений «знаменний розспів» (замість нот вокальні хорові твори записували знаками - «знаменами» або «крюками»).

У XIV—XV ст. почав активно розвиватися багатоголосний спів. Мелодію, яку виконували співаки, назвали хоровою партією. Для цієї епохи характерні три-чотириголосні хори, а пізніше - шести-восьмиголосні.

Із XVIІ —XVIII ст. з'явився усталений розподіл голосів у хорі на чотири основні партії.



-А чи популярна церковна хорова музика сьогодні?

- Чи можна її почути у концертних залах?

Музичне сприймання. Завжди з тобою» (Always With You) у виконанні хору хлопчиків «Libera» (Лондон).

Аналіз музичного твору.

1. Розкажіть про свої враження від музики.

2. До якого жанру належать цей твір? Охарактеризуйте тембри голосів виконавців.

3. Визначте характер мелодії твору та опишіть засоби музичної виразності: лад, темп, динаміку, гармонію.

4. Розкажіть про музичний супровід  твору.

«Libera» — це хор хлопчиків з англіканської парафії в південному Лондоні (церкви святого Філіпа). Назва хору походить від назви однієї з пісень, що перекладається з латини як «вільний».

З 1988 р. колектив, склад якого періодично змінюється, випустив серію альбомів з аранжуваннями церковних класичних творів, а також власних композицій керівника колективу.

Хормейстер співочої групи — Роберт Прайзман. Хор налічує близько сорока хлопчиків у віці від семи до шістнадцяти років.

Музика «Libera» має своє особливе звучання. Хор часто поєднує елементи григоріанського розспіву, музику композиторів-класиків (таких як Дебюссі, Бетховен, Пахельбель) і стиль «пью ейдж». У своїх композиціях «Libera» використовує цілий ряд музичних інструментів та електронний супровід.

Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу.

https://www.youtube.com/watch?v=LyvkCL1M6G4





 Розучування пісні. «Тихо над річкою» (слова С. Черкасенка, музика П. Батюка).

Виконання творчого завдання до виконання пісні.

Візьміть кольорові олівці та намалюйте обкладинку до диска з обробками пісні «Тихо над річкою».

Виконання творчого завдання до виконання пісні.

Пограйте з друзями в гру «Диригент». Проспівайте хором перший куплет пісні «Тихо над річкою». Один із вас буде диригентом та рухами показуватиме темп і характер вашого співу.

Розгляньте ілюстрації. Яка з них повніше розкриває зміст пісні? Обгрунтуйте свою думку. (Демонстрація пейзажних ілюстрацій із зображення різних явищ природи, в тому числі і зображення вечора на річці).

Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

✵ Про яку сторінку музичного мистецтва сьогодні йшлося на уроці? З якою музикою ми ознайомилися?

✵ Що вам найбільше запам'яталося з історії розвитку хорового мистецтва?

✵ На які партії розподілятися голоси в хорі у XVII—XVIII століттях?

✵ Назвіть жанри хорової музики.

- Послухайте музику,


яка найчастіше лунає у вас

вдома.

- Чи є серед неї хорові твори?








Немає коментарів:

Дописати коментар

Проблемна тема

Художньо - естетична,креативна освіта на уроках музичного мистецтва ,як передумова загальнокультурного розвитку особистості.