Співати хором - це справжній витвір мистецтва!
Ми дізнаємося,коли ж розпочалася ,історія виконання хором!
У Стародавній Греції музика звучала в театральних виставах, а декламація змінювалася співом хору. Голоси співаків розрізняли за висотою звучання - регістрами. netoide — високі, mesoide — середні, iroide - низькі.
За часів Раннього Середньовіччя в кожній церкві були хори півчих. Відомо, що до епохи Відродження професійне хорове виконавствобуло пов'язане тільки з церквою.
У ранній хоровій церковній музиці був поширений «знаменний розспів» (замість нот вокальні хорові твори записували знаками - «знаменами» або «крюками»).
У XIV—XV ст. почав активно розвиватися багатоголосний спів. Мелодію, яку виконували співаки, назвали хоровою партією. Для цієї епохи характерні три-чотириголосні хори, а пізніше - шести-восьмиголосні.
Із XVIІ —XVIII ст. з'явився усталений розподіл голосів у хорі на чотири основні партії.
- Чи можна її почути у концертних залах? Музичне сприймання. Завжди з тобою» (Always With You) у виконанні хору хлопчиків «Libera» (Лондон). |
1. Розкажіть про свої враження від музики.
2. До якого жанру належать цей твір? Охарактеризуйте тембри голосів виконавців.
3. Визначте характер мелодії твору та опишіть засоби музичної виразності: лад, темп, динаміку, гармонію.
4. Розкажіть про музичний супровід твору.
«Libera» — це хор хлопчиків з англіканської парафії в південному Лондоні (церкви святого Філіпа). Назва хору походить від назви однієї з пісень, що перекладається з латини як «вільний».
З 1988 р. колектив, склад якого періодично змінюється, випустив серію альбомів з аранжуваннями церковних класичних творів, а також власних композицій керівника колективу.
Хормейстер співочої групи — Роберт Прайзман. Хор налічує близько сорока хлопчиків у віці від семи до шістнадцяти років.
Музика «Libera» має своє особливе звучання. Хор часто поєднує елементи григоріанського розспіву, музику композиторів-класиків (таких як Дебюссі, Бетховен, Пахельбель) і стиль «пью ейдж». У своїх композиціях «Libera» використовує цілий ряд музичних інструментів та електронний супровід.
Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу.
https://www.youtube.com/watch?v=LyvkCL1M6G4
Виконання творчого завдання до виконання пісні.
Візьміть кольорові олівці та намалюйте обкладинку до диска з обробками пісні «Тихо над річкою».
Виконання творчого завдання до виконання пісні.
Пограйте з друзями в гру «Диригент». Проспівайте хором перший куплет пісні «Тихо над річкою». Один із вас буде диригентом та рухами показуватиме темп і характер вашого співу.
Розгляньте ілюстрації. Яка з них повніше розкриває зміст пісні? Обгрунтуйте свою думку. (Демонстрація пейзажних ілюстрацій із зображення різних явищ природи, в тому числі і зображення вечора на річці).
Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.
✵ Про яку сторінку музичного мистецтва сьогодні йшлося на уроці? З якою музикою ми ознайомилися?
✵ Що вам найбільше запам'яталося з історії розвитку хорового мистецтва?
✵ На які партії розподілятися голоси в хорі у XVII—XVIII століттях?
✵ Назвіть жанри хорової музики.
- Послухайте музику,
яка найчастіше лунає у вас
вдома.
- Чи є серед неї хорові твори?
Немає коментарів:
Дописати коментар